Παρασκευή 30 Απριλίου 2010

Αλήθειες, Α η 1ο Γυμνάσιο Βριλησσίων και ανώνυμο άρθρο ΣΕ Troktiko

Φίλος μας ενημέρωσε
για δημοσίευμά (http://troktiko.blogspot.com) σχετικό με το 1ο Γυμνάσιο Βριλησσίων, το οποίο  αναδημοσιεύεται στα /www.mykosmos.gr/www.inews.gr/.

Διαβάζοντάς το, πέρα από την βολική ή κακοήθη ανωνυμία καθώς και τον περίεργο και εμπαθή τίτλο, δυσκολευόμαστε να καταλάβουμε αν θα μπορούσε να υπάρχει « ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ » γονιός - της Γ ή της Β τάξης - τόσο παραπληροφορημένος αλλά και με τέτοια - λανθασμένη ή στημένη - προσέγγιση.

Ακόμη δεν μπορούμε να κατανοήσουμε γιατί αυτός ο γονιός, αν υπάρχει και αν είχε από το παιδί του υποθέτω κάποια – λάθος – πληροφόρηση, δεν προσπάθησε να επικοινωνήσει με το σχολείο ή με τον σύλλογο γονέων (στον οποίο είναι αυτοδίκαια μέλος) για να πληροφορηθεί ή και διαμαρτυρηθεί αν οι διευκρινήσεις δεν ήταν πειστικές.

Συνήθως οι γονείς όπως και οι μαθητές στα σχολεία (και ο σύλλογός μας με αποφάσεις του) προσπαθούν μαζί με τους εκπαιδευτικούς να γίνονται οι εκδρομές, οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες εκτός σχολείου και οι περίπατοι που προβλέπονται και που συχνά για διάφορες αιτίες είναι δύσκολο να υλοποιηθούν.

Για την εκδρομή της Τρίτη τάξης και το πρόγραμμα της εβδομάδας

Για την Τρίτη τάξη του Γυμνασίου προβλέπεται και 3ήμερη εκδρομή.

Στο σχολείο μας κάποιοι καθηγητές που περιγράφονται με απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς μαζί με τον Διευθυντή, προσπάθησαν και η εκδρομή έγινε, σε συνέχεια προγραμματισμού, με απώλεια μόνο μίας διδακτικής ημέρας της Παρασκευής 23/04 όπως φαίνεται να αντιλαμβάνεται και ο συντάκτης της επιστολής.

Άρα οι καθηγητές συνοδοί 70 παιδιών ήταν μακριά από τα σπίτια τους και τα παιδιά τους και την Παρασκευή και το Σάββατο και την Κυριακή με ένταση και σημαντικές ευθύνες.

Επίσης οι συνοδοί καθηγητές και ο Διευθυντής ήταν στο σχολείο και λειτούργησαν την Δευτέρα, αρκετά ταλαιπωρημένοι όπως ήταν φυσικό. Πάρα πολλοί γονείς επέλεξαν να μην στείλουν τα παιδιά τους σχολείο την Δευτέρα για να ξεκουραστούν.

Την Τετάρτη, ύστερα από αναβολή, έγινε στα πλαίσια του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, επίσκεψη της Γ τάξης στον Ναύσταθμο και σε Φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού.
Μία επίσκεψη από τις αρκετές που προβλέπονται και σχεδόν ποτέ δεν πραγματοποιούνται όλες.

Την Τετάρτη ήταν προγραμματισμένη και υλοποιήθηκε ημερήσια εκπαιδευτική εκδρομή της Β και Α τάξης (όχι της Γ) στην Αρχαία Κόρινθο και Λουτράκι.

Επειδή υπήρχαν λόγοι (απεργία) που πιθανόν να μην επέτρεπαν την πραγματοποίησή της, ο Διευθυντής υποσχέθηκε στα παιδιά πως στην περίπτωση μη πραγματοποίησης της εκδρομής τα παιδιά της Β και Α τάξης θα πήγαιναν περίπατο την Παρασκευή.

Στο σχολείο μας, το 1ο Γυμνάσιο Βριλησσίων, είναι ενεργός ο Σύλλογος Γονέων.
Έχει προσπαθήσει, πέραν των σημαντικών άλλων (σχολικά συμβούλια, παρεμβάσεις για υποδομές, πνεύμα συνεργασίας και δημιουργικότητας ) να πραγματοποιούνται δραστηριότητες (Θεατρικά, Δενδροφυτεύσεις, Σχολικοί αγώνες) εκτός σχολείου, οι οποίες εμπλουτίζουν την ζωή και την δράση των παιδιών.

Σχολεία και Εκπαίδευση

Τα σχολεία μας και η εκπαίδευση έχουν πολλά προβλήματα και οι σύλλογοι γονέων προσπαθούν με τις δυνάμεις που έχουν να συμβάλουν στην αντιμετώπισή τους πάντα στο μέτρο του δυνατού. Υπενθυμίζουμε το χάος με τα της γρίπης που το προκάλεσε σε μεγάλο βαθμό η Διοίκηση και το Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης , ταλαιπώρησε τα σχολεία και ήταν τελικά άνευ περιεχομένου.

Η Διοίκηση των σχολείων η οποία ασκείται από καθηγητές, έχει προβλήματα και είναι συχνά ελλιπής μια και οι Διευθυντές χωρίς γραμματειακή υποστήριξη, με την επιστράτευση καθηγητών προσπαθεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα και την άνωθεν γραφειοκρατία παράλληλα με την καθημερινή διαχείριση προβλημάτων των παιδιών, των εκπαιδευτικών και κάποιων γονέων.

Κάποιες φορές υπάρχουν παράπονα γονέων δικαιολογημένα για προβλήματα με υποδομές και συμπεριφορές και συχνά αδικαιολόγητα για διάφορα θέματα.

Τα παιδιά χρειάζονται εκδρομές, επισκέψεις, περιπάτους, δράσεις και εκτός σχολείου με συνοδεία,  καθοδήγηση και εποπτεία από τους καθηγητές τους (δεν μπορεί να είναι συνέχεια μαντρωμένα).

Δεν υπάρχει σύλλογος, γονιός ούτε παιδί καν αλλά και λογικός άνθρωπος, που θα προσπαθούσε να βάλει όλους τους καθηγητές σε ένα τσουβάλι με χαρακτηρισμούς, υπαινιγμούς, επίκληση video κλπ.

Δεν χρειάζονται προσεγγίσεις και ερωτήματα τύπου « σπουδάζει / πότε δουλεύουν / τι συμβαίνει ».
Άλλωστε αν υπήρχαν έπρεπε να έχουν διατυπωθεί σοβαρά και συγκροτημένα με στόχο αποτέλεσμα και όχι τις εντυπώσεις.


Η εκπαίδευση και οι εκπαιδευτικοί χρειάζονται σημαντική υποστήριξη, πόρους και εξέλιξη.

Όπως δεν χρειάζονται ακόμη περισσότερους μαθητές μέσα στην τάξη και περικοπές μισθών.

ap.